MERA COM INTERNATIONAL S.R.L.

  1. DEFINITII SI TERMENI

CRAMA GIRBOIU – este denumirea comerciala a S.C. MERA COM INTERNATIONAL S.R.L., persoana juridica de nationalitate romana, avand sediul social in Vrancea, Strada Dealul Cramelor nr. 143, sat Dragosloveni, comuna Dumbraveni, avand numar de ordine in Registrul Comertului J39/1166/1994, cod unic de inregistrare fiscala RO6634678.

Vanzator – CRAMA GIRBOIU

Cumparator – poate fi orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica sau orice entitate juridica care isi face un Cont in Site si efectueaza o Comanda.

Client – orice persoană fizică majoră (cu vârsta peste 18 ani), în conformitate cu legislația privind comercializarea băuturilor alcoolice, sau orice persoană juridică ce are acces la conținutul Site-ului Crama Gîrboiu și/sau achiziționează produse prin intermediul acestuia.

Utilizator – orice persoana fizica care are varsta peste 18 ani sau persoana juridica inregistrata pe Site, care, prin finalizarea procesului de creare a Contului, si-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din sectiunea Termeni si Conditii Generale.

Cont – sectiunea din Site formata dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite Cumparatorului transmiterea Comenzii si care contine informatii despre Client/Cumparator si istoricul Cumparatorului in Site (Comenzi, facturi fiscale, garantii Bunuri, etc.). Utilizatorul este responsabil si se va asigura ca toate informatiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete si actualizate.

Cosul meu – sectiune din Cont care permite Cumparatorului/Utilizatorului sa adauge Bunuri pe care doreste sa le achizitionezela momentul adaugarii sau la un moment ulterior; in cazul in care Bunurile nu sunt achizitionate la momentul adaugarii prin efectuarea Comenzii, Cumparatorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.

Site – magazinul online gazduit la adresa web CRAMA GIRBOIU.RO si subdomeniile acestuia.

Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Cumparatorul transmite Vanzatorului, prin intermediul Site-ului intentia sa de a achizitiona Bunuri si Servicii de pe Site.

Bunuri si Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv produsele si serviciile mentionate in Comanda, care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Cumparatorului ca urmare a Contractului incheiat.

Campanie – acțiunea de a expune în scop comercial un număr finit de Bunuri și/sau Servicii, având un stoc limitat și predefinit, pentru o perioadă limitată de timp stabilită de către Vânzător. Campaniile promoționale includ reduceri aplicate în mod transparent, în conformitate cu legislația aplicabilă, respectiv OUG 34/2014 și Directiva (UE) 2019/2161 (Directiva Omnibus), raportând prețul redus la cel mai scăzut preț practicat de Vânzător în ultimele 30 de zile calendaristice. Condițiile specifice fiecărei Campanii (perioadă, produse incluse, eventuale praguri de valoare, exclusivități sau limitări) vor fi comunicate clar în pagina de campanie sau în materialele de promovare asociate acesteia.

Contract – reprezinta contractul la distanta incheiat intre Vanzator si Cumparator, fara prezenta fizica simultana a Vanzatorului si a Cumparatorului.

Continut – reprezinta:

Review – o evaluare scrisa de catre detinatorul sau beneficiarul unui Bun sau Serviciu, evaluare redactata pe baza experientei personale si a capacitatii acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune daca Bunul sau Serviciul respecta sau nu specificatiile mentionate de catre producator;

Rating – modalitate de exprimare a gradului de satisfactie a unui Utilizator/Client/Cumparator fata de un produs. Rating-ul se exprima sub forma de stele, fiecare Bun putand primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Acest grad de satisfactie va fi asociat intotdeauna review-ului scris de Utilizator/Client/Cumparator asupra unui Bun sau Serviciu.

Comentariu – apreciere sau observatie cu scop critic, pe marginea unui Review sau a unui alt comentariu. 

Intrebare – formula de adresare catre alti Utilizatori/Clienti/Cumparatori cu scopul de a obtine informatii despre Bunurile sau Serviciile din pagina respectiva.

Raspuns – informatie scrisa ce este transmisa Utilizatorului/Clientului/Cumparatorului care a adresat o Intrebare in Site, in pagina unui anumit Bun. Raspunsul reprezinta o explicatie oferita de un Utilizator/Client/Cumparator unui alt Utilizator/Client/Cumparator in cadrul unei discutii. 

Document – prezentele Termene si Conditii.

Comunicari Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.)  continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la ofertele sau promotiile CRAMA GIRBOIU, informatii referitoare la Bunuri si Servicii adaugate in sectiunea “Cont/Cosul meu” sau sectiunea  “Cont/Favorite” precum si alte comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie.

Tranzactie – incasarea sau rambursarea unei sume rezultata din vanzarea unui Bun si/sau Serviciu de catre CRAMA GIRBOIU, Cumparatorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre Vanzator, indiferent de modalitatea de livrare.

Specificatii – toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor asa cum sunt precizate in descrierea acestora.

Pret Taiat” reprezinta pretul de referinta, respectiv cel mai scăzut preț practicat de catre Vanzator cel puțin în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de pret asupra Bunului. In conditiile legii, Pretul Taiat poate fi mentinut si in conditiile unei reduceri succesive, treptate. Pretul Taiat este valabil in limita stocului disponibil al Bunului/Serviciului.

Pret de Vanzare” reprezinta contravaloarea Bunului, pretinsa si solicitata de catre Vanzator, Cumparatorului/Clientului/Utilizatorului, evidentiata corespunzator acestora in pagina de produs din Site, respectiv in eticheta de prezentare pentru produsele expuse in Showroom-uri. Pretul de Vanzare este valabil in limita stocului disponibil al Bunului/Serviciului.

Sistem de Garanție – Returnare sau SGR – sistem unic la nivel național conceput, implementat și administrat de către Administratorul SGR (RETURO SISTEM GARANTIE RETURNARE S.A.), obligatoriu  incepand cu data de 30 noiembrie 2023, prin care Cumparatorul, in calitate de consumator sau utilizator final ce achiziţionează pentru consum propriu Produse in Ambalaje SGR, la achiziționarea unui Produs în Ambalaj SGR, plăteste Vânzătorului o Garanție SGR care ii va fi restituită Cumparatorului atunci când acesta din urma va returna Ambalajul SGR la un Punct de returnare.

Produs in Ambalaj SGR – o singură unitate de produs îmbuteliată într-un singur Ambalaj SGR.

Ambalaje SGR – Ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv, utilizate pentru bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase, care poartă Marcajul SGR în conformitate cu legislația aplicabilă. Nu fac obiectul SGR  următoarele: pahare pentru băuturi, ambalaje de tip pouches – ambalaje flexibile de tip pungă în straturi, bag-in-box – băuturi în cutie închisă de carton şi orice alt ambalaj care nu îşi poate păstra forma după golire; ambalajul se consideră deşeu de ambalaj atunci când este predat spre reciclare.

Garanția SGR – suma distinctă de prețul produsului, achitată de Cumpărător la achiziția unui produs ambalat într-un Ambalaj SGR, care este restituită integral la returnarea ambalajului într-un Punct de Returnare. Valoarea actuală este de 0,5 lei, conform legislației în vigoare, și poate fi modificată de către autorități.

Valoarea garanţiei – Începând cu data intrării în funcţiune a SGR, respectiv 30 noiembrie 2023, valoarea garanţiei este în cuantum de 0,5 lei pentru toate tipurile de ambalaj SGR. Aceasta va putea fi modificata, in conditiile legii.

Punct de Returnare – Spațiu organizat şi gestionat de către unul sau mai mulți comercianți, respectiv de comercianți în parteneriat cu unități administrativ teritoriale sau asociații de dezvoltare intercomunitară, în care Ambalajele SGR sunt returnate de către Cumparator, în vederea restituirii Garanției. Potrivit legii, Vanzatorul nu are obligatia să organizeze Puncte de returnare si nici sa preia Ambalaje SGR. Cumparatorii au posibilitatea de a returna Ambalajul SGR în vederea restituirii Valorii garanţiei în cadrul oricărui Punct de returnare de pe teritoriul României.

  1. DOCUMENTE CONTRACTUALE

2.1. Prin plasarea unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul acceptă utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță (telefon, e-mail) ca modalitate validă de comunicare între părți în scopul derulării relației comerciale.

2.2. Notificarea automată primită de Cumpărător după înregistrarea Comenzii are strict rol informativ și nu reprezintă confirmarea acceptării Comenzii de către Vânzător. Confirmarea fermă a Comenzii se va realiza printr-o notificare separată privind expedierea produselor, transmisă prin e-mail și/sau SMS.

2.3. În cazuri justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica cantitatea de Bunuri și/sau Servicii din Comandă. În acest caz, Cumpărătorul va fi informat în cel mai scurt timp prin e-mail sau telefon, iar orice sumă achitată aferentă produselor neexpediate va fi returnată integral.

2.4. Contractul la distanță dintre Vânzător și Cumpărător se consideră încheiat în momentul în care Cumpărătorul primește, prin e-mail și/sau SMS, confirmarea expediției Comenzii de către Vânzător.

2.5. Documentele contractuale care stau la baza raportului juridic dintre părți sunt:

  1. POLITICA DE VANZARE ONLINE

3.1. Accesul la efectuarea unei Comenzi prin intermediul Site-ului este permis oricărui Utilizator/Cumpărător cu vârsta de minimum 18 ani, în conformitate cu legislația aplicabilă privind vânzarea băuturilor alcoolice.

Pentru motive justificate, Crama Gîrboiu își rezervă dreptul de a restricționa accesul Utilizatorului/Cumpărătorului la efectuarea unei Comenzi sau la anumite metode de plată, dacă există suspiciuni rezonabile că acțiunile acestuia ar putea prejudicia în orice mod activitatea Cramei Gîrboiu. În astfel de cazuri, persoana vizată poate solicita explicații prin contactarea Departamentului de Relații cu Clienții.

3.2. Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin canalele puse la dispoziție în secțiunea „Contact” a Site-ului, inclusiv prin sistem de chat live, formular de contact sau e-mail. Vânzătorul își rezervă dreptul de a administra conținutul și răspunsurile primite, fără obligația de a furniza justificări pentru modul de utilizare a acestora.

3.3 În cazul unui trafic neobișnuit de mare provenit din partea unei rețele de internet, Crama Gîrboiu își rezervă dreptul de a impune măsuri suplimentare de securitate, inclusiv solicitarea introducerii de coduri CAPTCHA, pentru protejarea funcționalității Site-ului și a datelor.

3.4. Crama Gîrboiu poate publica pe Site informații privind produsele, serviciile sau campaniile promoționale active, acestea fiind valabile doar în perioada menționată și/sau în limita stocurilor disponibile.

3.5. Toate prețurile afișate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și includ TVA, conform legislației fiscale în vigoare. În cazul reducerilor de preț, se respectă prevederile OUG 34/2014 și ale Directivei Omnibus privind afișarea celui mai scăzut preț anterior în ultimele 30 de zile.

3.6. În cazul plăților efectuate online, Crama Gîrboiu nu este responsabilă pentru comisioanele sau taxele suplimentare percepute de instituțiile bancare, cum ar fi comisioane de conversie valutară. Acestea revin exclusiv în sarcina Cumpărătorului.

3.7.  Informațiile folosite în descrierea produselor disponibile pe Site (imagini, descrieri, prezentări multimedia etc.) au un scop exclusiv informativ și nu constituie obligații contractuale. Crama Gîrboiu depune eforturi pentru a asigura acuratețea informațiilor, însă își rezervă dreptul de a face modificări fără notificare prealabilă.

3.8. La câteva zile de la finalizarea unei comenzi, Cumpărătorului i se poate solicita exprimarea unei opinii (review) privind produsul achiziționat. Solicitarea se va transmite automat la adresa de e-mail utilizată la înregistrarea contului. Aceste recenzii contribuie la informarea altor clienți și la îmbunătățirea continuă a ofertei Cramei Gîrboiu.

  1. CESIONAREA SI SUBCONTRACTAREA

4.1. Vânzătorul are dreptul de a cesiona și/sau subcontracta către terți servicii legate de procesarea, livrarea sau onorarea Comenzii, cu informarea prealabilă a Cumpărătorului, fără a fi necesar acordul expres al acestuia. În toate cazurile, Vânzătorul rămâne responsabil în mod integral față de Cumpărător pentru executarea corespunzătoare a obligațiilor contractuale asumate.

  1. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALA SI INDUSTRIALA

5.1. Conținutul site-ului – inclusiv, fără a se limita la: logo-uri, reprezentări grafice, simboluri comerciale, imagini statice și dinamice, texte, conținut multimedia – este proprietatea exclusivă a CRAMA GÎRBOIU sau a partenerilor săi contractuali, toate drepturile fiind rezervate în mod direct sau prin licențe legale de utilizare și/sau publicare.

5.2.Utilizatorii, Clienții sau Cumpărătorii nu au dreptul să copieze, distribuie, publice, transfere, modifice sau utilizeze în orice alt mod conținutul Site-ului, în afara limitelor stabilite de CRAMA GÎRBOIU. Este interzisă includerea conținutului în alte contexte, îndepărtarea marcajelor de drept de autor sau comercializarea materialelor derivate, fără acordul scris al CRAMA GÎRBOIU.

5.3. Accesul la orice conținut disponibil pe Site este reglementat de prezentul Document, cu excepția cazului în care între CRAMA GÎRBOIU și Utilizator a fost încheiat un acord distinct de utilizare. În lipsa acestuia, CRAMA GÎRBOIU nu oferă nicio garanție expresă sau implicită privind respectivul conținut.

5.4. Utilizatorii pot copia, transfera sau utiliza conținutul doar în scopuri personale și non-comerciale, cu condiția să nu încalce prevederile prezentului Document.

5.5. În cazul în care CRAMA GÎRBOIU acordă, printr-un acord scris, drepturi limitate de utilizare asupra unui conținut, aceste drepturi se aplică strict conținutului, perioadei și condițiilor menționate în acel acord. Aceste drepturi nu constituie un angajament permanent și nu pot fi transferate către terți.

5.6. Niciun conținut transmis prin e-mail, telefon sau orice alt canal de comunicare nu generează obligații contractuale pentru CRAMA GÎRBOIU sau angajații săi, cu privire la utilizarea sau valabilitatea conținutului, dacă nu există un acord explicit în acest sens.

5.7. Orice utilizare a conținutului în alte scopuri decât cele permise prin prezentul Document sau un acord expres este strict interzisă și va fi tratată ca încălcare a drepturilor de proprietate intelectuală.

  1. COMANDA

6.1. Clientul/Cumpărătorul poate efectua comenzi pe Site prin adăugarea produselor și/sau serviciilor dorite în coșul de cumpărături și finalizarea comenzii prin una dintre metodele de plată indicate. Adăugarea unui produs sau serviciu în coșul de cumpărături, fără finalizarea comenzii, nu atrage după sine rezervarea automată a produsului și nu garanteazădisponibilitatea acestuia.

6.2. Prin finalizarea comenzii, Cumpărătorul confirmă că toate datele furnizate sunt corecte, complete și actuale, necesare procesării și livrării comenzii.

6.3. Prin plasarea unei comenzi, Cumpărătorul este de acord ca Vânzătorul să îl poată contacta prin orice mijloc disponibil, în vederea comunicării detaliilor referitoare la comandă sau livrare.

6.4. Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda, cu notificare prealabilă către Cumpărător, fără alte obligații ulterioare, în următoarele cazuri:

6.5. În conformitate cu OUG 34/2014, Cumpărătorul are dreptul legal de a se retrage din contract, fără a invoca un motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor.

6.6. În cazul exercitării dreptului de retragere, Cumpărătorul trebuie să returneze și eventualele produse oferite cadou. Rambursarea contravalorii produselor se face în maximum 14 zile de la notificarea Vânzătorului.

6.7. Restituirea sumelor se face astfel:

6.8. Rambursarea sumelor achitate de către Cumpărător se va face doar după recepționarea de către Vânzător a produselor returnate. Ținând cont de natura produselor comercializate (produse alimentare), returul este acceptat exclusiv pentru produsele care sunt în ambalajul original, sigilat și nedeteriorat. Produsele desigilate, deteriorate sau care prezintă semne de utilizare nu pot fi returnate, conform excepțiilor prevăzute de OUG 34/2014 art. 16 lit. e).

6.9. Excepții de la dreptul de retragere

Conform Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor, articolul 16, nu pot fi returnate produsele care sunt susceptibile a se deteriora sau expira rapid, precum și produsele alimentare a căror ambalaj a fost desigilat de către consumator și nu mai pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă.

Astfel, vinurile, spumantele și orice alte produse alimentare vândute de CRAMA GÎRBOIU pot fi returnate doar dacă sunt în stare intactă, în ambalajul original, sigilat și fără urme de deteriorare.

6.10. Dacă produsul returnat este deteriorat sau nu mai poate fi revândut ca nou (ambalaj deschis, accesorii lipsă), Vânzătorul poate reține o sumă din valoarea rambursată sau poate refuza returul. La cerere, produsul poate fi returnat clientului, cu costurile de transport suportate de acesta.

6.11. Dacă un produs sau serviciu nu poate fi livrat, Vânzătorul va informa clientul și va returna contravaloarea în termen de maximum 7 zile calendaristice.

6.12. Disponibilitatea produselor pe site este afișată astfel:

  1. CONFIDENTIALITATE

7.1. CRAMA GÎRBOIU respectă caracterul confidențial al datelor și informațiilor furnizate de Clienți/Cumpărători și se angajează să le prelucreze în conformitate cu legislația în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal, inclusiv Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR).

7.2. Datele furnizate de către Utilizator/Cumpărător vor fi utilizate exclusiv în scopul procesării comenzilor, livrării produselor, transmiterii de comunicări comerciale (dacă există consimțământ explicit), îmbunătățirii experienței în site și respectării obligațiilor legale.

7.3. Nicio declarație publică, promovare, comunicat de presă sau orice alt tip de dezvăluire către terți cu privire la Comandă sau Contract nu va fi făcută de către Cumpărător/Client fără acordul scris, prealabil al Vânzătorului.

7.4. Prin transmiterea de informații sau materiale către Site, Utilizatorul/Cumpărătorul înțelege că Vânzătorul poate utiliza respectivele materiale în scopuri legate de procesarea comenzilor sau îmbunătățirea serviciilor, cu respectarea principiilor de minimizare a datelor și securitate. Aceste informații nu vor fi utilizate în scopuri comerciale sau distribuite către terți fără acordul expres al persoanei vizate, cu excepția cazurilor permise de lege.

7.5. Pentru mai multe informații privind prelucrarea datelor cu caracter personal, Cumpărătorul este invitat să consulte Politica de Confidențialitate disponibilă pe Site.

  1. COMUNICARI COMERCIALE

8.1. Cumpărătorul/Utilizatorul/Clientul își poate modifica în orice moment opțiunea privind consimțământul acordat Vânzătorului pentru primirea de comunicări comerciale (newslettere, alerte, informații despre oferte sau promoții), prin următoarele modalități:

8.2. Prin adăugarea de Bunuri sau Servicii în coșul de cumpărături („Coșul meu”), Vânzătorul poate transmite Utilizatorului notificări automate privind:

Aceste notificări nu constituie comunicări comerciale în sensul strict al legii, ci servicii tranzacționale automate legate de interesul exprimat direct de către utilizator

8.3. După finalizarea unei comenzi, Cumpărătorul poate primi sugestii legate de utilizarea produselor achiziționate sau recomandări de produse complementare, pe baza interesului exprimat anterior.

8.4. Clientul/Utilizatorul se poate dezabona, în orice moment, de la Comunicările Comerciale menționate la punctul 8.3 de mai sus, exclusiv personal, prin accesarea linkurilor dedicate din mesajele comerciale primite de la CRAMA GIRBOIU, etichetați în mod clar cu „DEZABONARE” sau „STOP”, ori prin contactarea CRAMA GIRBOIU în acest sens.

8.5. Pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare, CRAMA GÎRBOIU poate solicita participarea la sondaje de opinie sau cercetări de piață. Participarea este opțională, iar datele colectate sunt anonimizate și utilizate exclusiv în scopuri statistice și de îmbunătățire a serviciilor. Aceste date nu vor fi utilizate în scopuri publicitare și nu vor fi transmise către terți. Puteți oricând refuza participarea prin linkul dedicat sau contactând direct CRAMA GÎRBOIU.

  1. FACTURARE – PLATA 

9.1. Prețurile Bunurilor și Serviciilor afișate pe site-ul www.cramagirboiu.ro includ T.V.A., conform legislației fiscale aplicabile la data plasării comenzii.

9.2. Prețul final, metoda de plată disponibilă și termenul de plată sunt specificate pentru fiecare Comandă în parte. Vânzătorul va emite către Cumpărător o factură fiscală aferentă Bunurilor și Serviciilor livrate. Cumpărătorul are obligația de a furniza datele corecte și complete pentru facturare, în conformitate cu prevederile legale. Detalii suplimentare pot fi consultate în secțiunea Metode de plată a site-ului.

9.3. Vânzătorul va transmite factura fiscală aferentă comenzii, în format fizic sau electronic, fie prin includerea acesteia în Contul de client, fie prin trimitere la adresa de e-mail menționată de Cumpărător.

9.4. Pentru o comunicare corectă a facturii și a documentelor asociate Comenzii, Cumpărătorul este responsabil să-și actualizeze periodic datele din cont și să consulte informațiile aferente fiecărei Comenzi.

9.5. Prin plasarea unei Comenzi, Cumpărătorul își exprimă acordul pentru a primi factura exclusiv în format electronic, prin e-mail.

9.6. În cazul în care factura nu este disponibilă în format electronic mai mult de 48 de ore de la confirmarea Comenzii, vă rugăm să contactați echipa noastră la adresa: comenzi@cramagirboiu.ro.

9.7 Datele cardului bancar utilizate pentru plată nu sunt accesibile și nu sunt stocate de către CRAMA GÎRBOIU. Acestea sunt procesate exclusiv de către procesatorul de plăți integrat în site – Stripe, cu sediul în South San Francisco, California, SUA, entitate autorizată pentru furnizarea de servicii de plată și tokenizare. Prelucrarea datelor cardului este realizată în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR). CRAMA GÎRBOIU, în calitate de operator, deleagă către Stripe prelucrarea acestor date în scopul prestării serviciului de plată securizată.

9.8. Din motive de securitate, Utilizatorul/Cumpărătorul este sfătuit:

  1. LIVRAREA BUNURILOR

10.1.Condițiile de livrare a Bunurilor și Serviciilor comercializate de CRAMA GÎRBOIU sunt detaliate în secțiunea dedicată Livrare comenzi, parte integrantă a prezentului Document.

10.2. Vânzătorul se obligă să ambaleze corespunzător Bunurile pentru a asigura protecția acestora pe durata transportului și să includă toate documentele aferente comenzii (factură fiscală, certificat de garanție – unde este cazul, și alte documente însoțitoare).

10.3. Livrarea Bunurilor și Serviciilor se realizează exclusiv pe teritoriul României, la adresa indicată de Cumpărător în momentul plasării comenzii.

  1. TRANSFERUL PROPRIETATII BUNURILOR

11.1. Proprietatea asupra Bunurilor se transferă către Cumpărător în momentul livrării efective, respectiv la momentul semnării de primire a documentului de transport (AWB sau aviz) furnizat de curier ori a facturii fiscale în cazul livrărilor efectuate direct de personalul Vânzătorului, și doar după confirmarea achitării integrale a valorii Comenzii.

11.2. Riscul asupra Bunurilor se transferă către Cumpărător odată cu livrarea acestora, conform prevederilor art. 20 din OUG 34/2014.

11.3. Cumpărătorul are obligația de a verifica integritatea coletului la primirea acestuia. În cazul în care coletul prezintă deteriorări vizibile (ambalaj rupt, umed, murdar, turtit sau deschis), Cumpărătorul trebuie să refuze primirea coletului și să solicite întocmirea unui proces-verbal de constatare împreună cu reprezentantul firmei de curierat. Orice reclamație ulterioară privind deteriorarea produselor pe timpul transportului va putea fi soluționată doar în baza acestui document.

  1. RASPUNDERE

12.1. Vânzătorul nu poate fi tras la răspundere pentru niciun fel de prejudicii directe sau indirecte suferite de Cumpărător sau de orice terță parte, ca urmare a îndeplinirii de către Vânzător a obligațiilor sale conform Comenzii, pentru eventualele întârzieri în livrare sau pentru daune care pot rezulta din utilizarea necorespunzătoare a Bunurilor și/sau Serviciilor după livrare, în special în cazul în care produsele au fost depozitate sau consumate contrar indicațiilor.

12.2. Prin crearea și utilizarea Contului, Utilizatorul/Cumpărătorul își asumă responsabilitatea exclusivă pentru menținerea confidențialității datelor de acces (nume utilizator și parolă) și pentru gestionarea tuturor activităților efectuate prin intermediul Contului său. CRAMA GÎRBOIU nu poate fi considerată responsabilă pentru utilizarea neautorizată a contului.

12.3. Prin accesarea Site-ului, crearea Contului și/sau plasarea unei Comenzi, Clientul/Utilizatorul/Cumpărătorul acceptă în mod expres și irevocabil Termenii și Condițiile disponibile pe Site, în forma actualizată la momentul utilizării sau plasării comenzii. Acceptarea prezentului document constituie o relație contractuală între părți.

12.4. CRAMA GÎRBOIU își rezervă dreptul de a actualiza și modifica periodic Termenii și Condițiile pentru a reflecta schimbări legislative sau operaționale. Versiunea actualizată va fi afișată pe Site și va deveni opozabilă de la data publicării. Utilizatorii sunt încurajați să verifice periodic această secțiune pentru a se asigura că sunt la curent cu cele mai recente prevederi.

  1. SCRIEREA DE REVIEW-URI, COMENTARII, INTREBARI SI RASPUNSURI

13.1. Scrierea de review-uri, comentarii, întrebări și răspunsuri se poate face de către Utilizatori/Clienți/Cumpărători în secțiunile dedicate ale Site-ului, precum „Întrebările și răspunsurile clienților” și „Review-uri”. Informațiile înscrise pot fi atât pozitive, cât și negative, dar trebuie să se refere strict la caracteristicile și modul de utilizare al unui produs sau serviciu, fără a conține limbaj injurios, discriminatoriu sau care aduce atingere reputației CRAMA GÎRBOIU sau altor utilizatori.
13.2. În momentul înregistrării unui review, comentariu, întrebare sau răspuns pe Site, Utilizatorii/Clienții/Cumpărătorii acordă automat CRAMA GÎRBOIU o licență neexclusivă, perpetuă, irevocabilă, nelimitată teritorial și gratuită de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui și afișa conținutul respectiv, inclusiv în campanii publicitare, fără nicio altă formalitate sau plată din partea Vânzătorului.

13.3. Fiecare Utilizator/Client/Cumpărător, în momentul înscrierii de review-uri, comentarii, întrebări sau răspunsuri în secțiunile menționate, se angajează să respecte următoarele reguli:

– să facă referiri doar la caracteristici și/sau modul de utilizare al unui anumit produs sau serviciu, evitând informații legate de aspecte ce se pot schimba (prețuri, oferte promoționale) sau informații ce țin de procesul de desfășurare a Comenzii;

– să folosească doar limba română. Sunt permise expresiile de largă utilizare din domeniu (ex.: mouse, notebook, plug and play);

– să utilizeze un limbaj adecvat, respectuos, fără termeni jignitori sau ofensatori;

– să încadreze corect conținutul postat pe Site (întrebările în secțiunea “Întrebările și răspunsurile clienților”, iar recenziile în secțiunea “Review-uri”);

– să se asigure că informațiile publicate sunt corecte, reale, conforme cu legislația în vigoare și nu încalcă drepturile terților (drepturi de autor, marcă, licență, intimitate sau imagine);

– să nu publice conținut cu scop publicitar sau care face trimitere la alte firme/platforme comerciale;

– să nu furnizeze sau solicite informații cu caracter personal (date de contact, adrese, nume, telefon, email etc.);

– să nu publice linkuri către site-uri care desfășoară activitate comercială concurentă cu CRAMA GÎRBOIU;

– să nu încerce fraudarea serviciilor puse la dispoziție de către Vânzător;

– să nu utilizeze aceste secțiuni ca mijloc de comunicare cu Vânzătorul, în acest sens fiind necesară folosirea canalelor de contact oficiale indicate pe Site.

13.4. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modera, refuza sau șterge orice conținut care contravine regulilor de mai sus, fără obligația de a oferi o justificare prealabilă.

13.5. În vederea transparenței, CRAMA GÎRBOIU poate marca anumite recenzii ca fiind verificate, în cazul în care provin de la clienți care au achiziționat produsul respectiv.

13.6. Pe lângă o evaluare realistă și critică, în momentul înscrierii unui Review, Utilizatorul/Clientul/Cumpărătorul are obligația de a adăuga și un Rating relevant pentru produsul sau serviciul aferent. Review-urile, împreună cu Rating-urile corespunzătoare, influențează Rating-ul general al produsului sau serviciului, care este afișat între paranteze lângă titlul acestuia. Astfel, un Review însoțit de un Rating mare va duce la o creștere a mediei generale, iar un Review însoțit de un Rating mic va conduce la scăderea acesteia.

13.7. Utilizatorii/Clienții/Cumpărătorii care încarcă fișiere foto sau video în cadrul Review-urilor se obligă să respecte următoarele reguli:

– fișierele încărcate trebuie să reprezinte produsul sau serviciul pentru care se oferă recenzia, iar utilizatorii trebuie să se asigure că materialele respectă drepturile de autor;

– nu este permisă publicarea de imagini sau videoclipuri care conțin violență, conținut pentru adulți, limbaj licențios ori conținut ofensator față de persoane sau grupuri pe baza rasei, etniei, religiei, handicapului, sexului, vârstei, statutului de veteran, orientării sexuale sau politice;

– fișierele încărcate nu trebuie să conțină date cu caracter personal sau informații legate de alte persoane;

– este interzisă includerea de URL-uri, logo-uri sau watermark-uri ce trimit către site-uri sau platforme comerciale concurente cu CRAMA GÎRBOIU.

13.8. Review-urile vor fi afișate sub următoarele forme, în funcție de statutul autorului:

„Review Cumpărător CRAMA GÎRBOIU” – atunci când recenzia este publicată de către un Cumpărător care a achiziționat efectiv Bunul/Serviciul de pe site-ul www.cramagirboiu.ro;

„Review Utilizator” – atunci când recenzia este publicată de un Utilizator care nu a efectuat o achiziție confirmată pentru produsul respectiv, dar dorește să își exprime o opinie, întrebare sau experiență generală.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a verifica și valida autenticitatea Review-urilor, prioritizând conținutul provenit de la Cumpărători reali, pentru a garanta relevanța și transparența informațiilor afișate pe Site.

  1. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

    14.1. Te rugăm să consulți Politica de Confidențialitate, parte integrantă din prezentul Document, pentru informații detaliate privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către CRAMA GÎRBOIU.

    14.2. De asemenea, te informăm că, în cazul interacțiunii telefonice cu reprezentanții CRAMA GÎRBOIU, apelurile pot fi înregistrate în scopul identificării nevoilor tale, evaluării calității serviciilor oferite și îmbunătățirii continue a acestora.

    Înainte de începerea convorbirii vei fi informat cu privire la înregistrare. Continuarea apelului constituie consimțământul tău expres pentru înregistrarea acestuia. În cazul în care nu dorești înregistrarea apelului, te încurajăm să utilizezi celelalte metode de contact puse la dispoziție în secțiunea Contact, inclusiv funcționalitatea de chat Suport Online.

    Pentru mai multe informații privind prelucrarea datelor, modalitatea de retragere a consimțământului și drepturile tale, te rugăm să accesezi Politica de Confidențialitate.

  1. FOLOSIREA COOKIE-URILOR

15.1. Vezi Politica de Cookies, care face parte din prezentul Document.

  1. FORTA MAJORA

16.1. Nicio parte nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea la termen și/sau în mod corespunzător – totală sau parțială – a oricărei obligații care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea este cauzată de un eveniment de forță majoră, astfel cum este definit de lege. Prin forță majoră se înțelege orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil și inevitabil, aflat în afara controlului părților și care face imposibilă executarea obligațiilor contractuale.

16.2. Partea care invocă forța majoră are obligația de a notifica în scris cealaltă parte, în termen de maximum 5 (cinci) zile lucrătoare de la apariția evenimentului, indicând natura și efectele acestuia asupra executării contractului. Neîndeplinirea acestei obligații atrage răspunderea părții în cauză pentru eventualele prejudicii cauzate celeilalte părți.

16.3. În cazul în care evenimentul de forță majoră nu încetează în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data apariției sale, oricare dintre părți are dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a contractului, fără intervenția instanței și fără ca vreuna dintre părți să poată solicita celeilalte daune-interese pentru eventualele prejudicii suferite.

  1. LEGEA APLICABILA – JURISDICTIA. SESIZARI SI RECLAMATII. SOLUTIONAREA ALTERNATIVA A LITIGIILOR (SAL/SOL)

17.1. Prezentul document este guvernat de legislația română. În cazul apariției unor litigii între Vânzător și Utilizatori/Cumpărători, părțile vor încerca mai întâi soluționarea amiabilă a acestora. Acest capitol reprezintă dovada disponibilității Vânzătorului de a soluționa eficient, rapid și extrajudiciar sesizările, reclamațiile sau litigiile, utilizând toate mecanismele legale aplicabile în România.

17.2. Cumpărătorii pot transmite sesizările sau reclamațiile lor privind Bunurile și/sau Serviciile achiziționate prin intermediul formularului de contact disponibil la: https://cramagirboiu.ro/contact/. Termenul maxim de soluționare a acestora este de 30 de zile calendaristice de la data primirii. Dacă:

Cumpărătorii pot apela la metodele alternative de soluționare a litigiilor descrise mai jos sau, în ultimă instanță, la instanțele competente.

17.3 SAL (Soluționarea Alternativă a Litigiilor) este o procedură non-judiciară care permite consumatorilor să soluționeze disputele cu comercianții într-un mod independent, imparțial, transparent, eficient și echitabil. Sesizările pot fi transmise fie online (conform pct. 17.5), fie în format fizic, conform pct. 17.4.

17.4. Pentru soluționarea alternativă, Cumpărătorii pot adresa sesizări scrise către:
Direcția SAL – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor
Adresa: Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, București, cod poștal 011865
Telefon: 021.307.67.69
Fax: 021.314.34.62
Email: dsal@anpc.ro
Lista completă a entităților SAL din UE este disponibilă la: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2

17.5. Conform Regulamentului (UE) nr. 524/2013, Cumpărătorii pot opta pentru SOL (Soluționarea Online a Litigiilor), prin intermediul platformei create de Comisia Europeană, accesibilă aici: https://ec.europa.eu/consumers/odr

17.6. SAL și SOL nu sunt mecanisme distincte, ci reprezintă același proces de soluționare alternativă a litigiilor. Diferența constă doar în forma de accesare: SAL presupune o sesizare clasică (în scris, pe hârtie sau email), iar SOL presupune completarea unui formular digital online.

17.7. În cazul în care nici soluționarea amiabilă și nici cea alternativă nu duc la un rezultat favorabil, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești competente din Municipiul București.

18. Programul de fidelizare WineClub

18.1. Participarea la programul de fidelizare WineClub este complet gratuită și facultativă, fiind destinată exclusiv clienților persoane fizice care efectuează achiziții pe site-ul www.cramagirboiu.ro.

18.2. Acceptarea termenilor
Prin înscrierea în programul WineClub și utilizarea punctelor de fidelitate, Clientul confirmă că a citit, a înțeles și a acceptat în întregime termenii și condițiile din prezentul capitol.

18.3. Acordarea punctelor de fidelitate
La fiecare achiziție finalizată, Clientul primește puncte de loialitate, conform regulamentului afișat pe pagina dedicată WineClub. Aceste puncte sunt stocate în contul personal de client și pot fi utilizate exclusiv sub formă de bonusuri sau reduceri, în funcție de pragurile disponibile.
Punctele nu au valoare monetară, nu pot fi rambursate în bani și nu constituie drepturi patrimoniale asupra Cramei Gîrboiu.

18.4. Valabilitatea punctelor
Punctele au o durată de valabilitate limitată, specificată în contul de client. La expirarea acestei perioade, punctele devin inactive. Clienții vor fi notificați prin e-mail cu privire la apropierea datei de expirare.

18.5. Răspunderea Cramei Gîrboiu
Crama Gîrboiu nu poate fi ținută responsabilă pentru:

18.6. Caracter gratuit și modificabil al programului
WineClub nu reprezintă o obligație contractuală, fiind un program opțional și gratuit, destinat recompensării loialității clienților. Crama Gîrboiu își rezervă dreptul de a modifica, suspenda sau întrerupe programul în orice moment, fără notificare prealabilă. Orice actualizare va fi publicată pe site și va intra în vigoare de la data afișării.

18.7. Modificarea regulamentului
Regulamentul WineClub poate fi modificat oricând de Crama Gîrboiu, cu scopul îmbunătățirii experienței de client. Continuarea participării în program constituie acceptarea automată a modificărilor.

18.8. Excluderea acumulării în anumite cazuri
Punctele de fidelitate nu se acordă în cazul comenzilor:

18.9. Anularea retroactivă a punctelor
În cazul acordării eronate de puncte, Crama Gîrboiu își rezervă dreptul de a le anula retroactiv și de a solicita returnarea produselor obținute prin utilizarea acestora sau plata diferenței valorice.

18.10. Netansferabilitatea punctelor
Punctele de fidelitate sunt netransferabile, nu pot fi vândute, convertite în numerar și pot fi utilizate doar pe site-ul www.cramagirboiu.ro.

18.11. Forță majoră și incidente tehnice
Crama Gîrboiu nu răspunde pentru întreruperea sau disfuncționalitatea WineClub cauzată de evenimente de forță majoră, precum: pene de curent, atacuri cibernetice, defecțiuni de server, dezastre naturale, etc.
În asemenea situații, Crama Gîrboiu poate:

18.12. Suspendarea contului și anularea punctelor
Crama Gîrboiu își rezervă dreptul de a suspenda sau închide contul unui client și de a anula punctele acumulate, în caz de:

18.13. Soluționarea litigiilor
Litigiile privind programul WineClub se vor soluționa mai întâi pe cale amiabilă. În caz contrar, acestea vor fi soluționate de instanțele judecătorești competente din România.

18.14. Comunicări prin e-mail
Comunicarea legată de WineClub se face exclusiv prin e-mail, la adresa furnizată de client. Acesta este responsabil pentru actualizarea adresei de contact în contul său.

18.15. Comunicări și responsabilitatea livrării e-mailurilor

Crama Gîrboiu utilizează mijloace electronice (e-mail) pentru a comunica cu membrii WineClub în legătură cu punctele de fidelitate, notificări de expirare, bonusuri, oferte speciale și alte informații relevante.

Transmiterea acestor mesaje se face către adresa de e-mail furnizată de Client la momentul înregistrării contului. Clientul are responsabilitatea de a menține această adresă corectă și actualizată.

Crama Gîrboiu nu își asumă responsabilitatea pentru situațiile în care e-mailurile transmise:

Recomandăm tuturor clienților: